VRAAG & ANTWOORD

Op deze pagina staat een overzicht van veelgestelde vragen en het antwoord daarop.



Tarieven en vergoedingen

  • Wat zijn de kosten voor een behandeling of consult?
  • Worden de behandelingen vergoed door zorgverzekeraars?
  • Hoe geschiedt de betaling?
  • Ik heb eeb vraag over de factuur
Wat zijn de kosten voor een behandeling of consult?

De kosten voor een behandeling of consult zijn afhankelijk van het soort en de tijdsinvestering. Omdat wij transparantie erg belangrijk vinden, staat de prijs vermeld achter de dienstverlening wanneer u een afspraak boekt in ons online afsprakensysteem. De hier getoonde prijs is, indien van toepassing, inclusief b.t.w.

Worden de behandelingen vergoed door zorgverzekeraars?

Alle zorgverleners op deze website beschikken over een door zorgverzekeraars verplichte AGB-code en staan vermeld in het Vektis-register. Hierdoor is een gedeeltelijke vergoeding door veel zorgverzekeraars mogelijk. Wij adviseren u om eerst te informeren bij uw zorgverzekeraar of u voor een behandeling of consult aanspraak kunt maken voor een vergoeding. Zorgverzekeraar VGZ hanteert aparte voorwaarden waardoor het kan voorkomen dat een vergoeding soms niet mogelijk is.

Hoe geschiedt de betaling?

Betaling geschied voorafgaande aan de behandeling en kan voldaan worden met PIN (voorkeur) of contant. U krijgt een factuur of deze wordt per e-mail toegestuurd. De factuur heeft u ook nodig indien u voor een vergoeding door zorgverzekeraars in aanmerking komt (zie hierboven). Op de factuur dienen in dit geval de AGB-codes te zijn vermeld.

Ik heb eeb vraag over de factuur

ProVital Lifestyle Experts bemiddeld tussen client en zelfstandige zorgverleners. De facturen van de praktijken kunnen onderling van elkaar afwijken. Indien u een vraag hebt over de factuur of de vermeldingen die op de factuur staan, raden wij u aan om contact op te nemen met de praktijk die u heeft bezocht. Vanwege privacy redenen heeft ProVital Lifestyle Experts geen inzage in de factuurregels of de facturen zelf.


Afspraken en annuleringen

  • Is er een mogelijkheid tot een face-to-face gesprek?
  • Hoe kan ik een afspraak maken?
  • Wat is jullie beleid t.a.v. het annuleren van afspraken?
  • Op welke manier kan ik annuleren?
Is er een mogelijkheid tot een face-to-face gesprek?

Gelukkig stellen de meeste praktijken tijd ter beschikking voor het aangaan van een gratis informerend gesprek. Tijdens dit gesprek wordt niet alleen uitgelegd hoe de zorgverlener werkt, het stelt u ook in staat om vragen te stellen over een specifieke hulpvraag.

Uiteraard is dit gesprek altijd vrijblijvend en zonder verplichtingen. Indien u overtuigd bent van de veelzijdige mogelijkheden, kunt u desgewenst meteen een afspraak inplannen. Voor het gratis face-to-face gesprek plannen we een tijd van 20 minuten tot een half uur in. Indien u er behoefte aan hebt, mag u gerust iemand meebrengen naar de praktijk. De koffie/thee staat klaar!

Hoe kan ik een afspraak maken?

Een afspraak maken kan bij ons op verschillende manieren. Het makkelijkste is om je afspraak zelf in te plannen in ons online reserveringssysteem. Komt u er zelf niet uit of wilt u liever hulp bij het inboeken van een afspraak, gebruik dan het contactformulier op de pagina “klantenservice” zodat de betreffende zorgverlener contact met u kan opnemen. Wilt u graag persoonlijk te woord worden gestaan, ga dan naar de praktijkpagina van uw keuze en klik daarna op de oranje knop met opschrift “Bel of mail mij terug”.

Nadat u uw afspraak definitief hebt gemaakt, ontvangt u ter bevestiging een e-mail bericht. Voor alle zekerheid adviseren wij u om de gegevens nogmaals te controleren op juistheid. Mocht u geen bevestiging ontvangen hebben, kijk dan ook even in de spambox. Nog steeds geen reserveringsbevestiging ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wellicht is er iets misgegaan?

Wat is jullie beleid t.a.v. het annuleren van afspraken?

Annuleringen tot 24 uur voor aanvang zijn altijd kostenloos. Indien een annulering binnen 24 uur voor aanvang plaatsvindt is het eenmalig mogelijk om de afspraak te verplaatsen naar een ander tijdstip. Bij het niet op komen dagen, wordt het volledige sessietarief in rekening gebracht.

Op welke manier kan ik annuleren?

De makkelijkste manier om te annuleren is om op de link onderaan in de reserveringsbevestiging te klikken. De reserveringsbevestiging heeft u ontvangen direct nadat u uw afspraak gemaakt hebt. Na het annuleren ontvangt u ook hiervan een annuleringsbevestiging per e-mail en eventueel per sms.


ProVital Logo Transparant

ProVital is een Landelijk opererend en eigentijds collectief in het complementaire werkveld en levert hoogstaande dienstverlening aan zelfbewuste mensen. Ons landelijk netwerk van samenwerkende praktijken voldoen aan de PLATO-eindtermen zoals opgesteld door de universiteit van Leiden en beschikken allen over een door de zorgverzekeraars verplicht gestelde AGB-code. Hierdoor komen zij in aanmerking te voor een gedeeltelijke vergoeding uit een aanvullend zorgpakket door de meeste zorgverzekeraars.

Wetenswaardigheden

Over Ons…
Betrouwbaarheid
Nieuwsberichten
In de Media
(Huis)artsen
Aanmelden zorgverleners

Copyright by ProVital B.V. All rights reserved.